about New York and I

tisdag 13 april 2010

Middagar


Jag är ju inte så bra på det här måste jag erkänna varken på att skriva eller ta bilder.. Kameran är nästan alltid med men det hjälper tyvärr inte.

I helgen åt vi middag på ett ställe. Jag kommer inte ihåg vad stället heter men maten var fantastisk, sen blev det en utgång på de. I söndags fick jag för mig att jag hade saltbrist så jag gick och köpte en påse chips sen drack jag kaffe med Anna (som kom i lördags). Det var ungefär det jag gjorde i helgen. Igår var det jobb, sen middag och sen en liten utgång på det (igen). Idag har jag bara jobbat och ligger nu i sängen och funderar på mat.

OM ni undrar så går jag till jobbet varje morgon. Hoppas ni har det bra hemma.

lördag 10 april 2010

Hej Hej



Jag ligger fortfarande i sängen och är jätte trött och hungrig. Jag ska snart gå och äta en stor frukost för att sen ladda om för en stor middag i kväll.. Jag trivs jätte bra på jobbet. Igår åkte jag och mötte en av inköparna på Henri Bendel och pratade med personalen som ska hålla i ett event som ett av våra märken ska ha idag.

torsdag 8 april 2010

Lägenhet nummer 1..



Nu är flytten avklarad. Det var nog bland det värsta jag har gjort i hela mitt liv. Jag har nu tränat för 7 år framöver. Lägenheten är fantastisk och läget kan inte bli så mycket bättre. Men att släpa upp mina väskor 5 våningar gör jag aldrig om. Det tittade ut en granne på våning tre och började be för mig. Jag frågade henne vilken våning jag va på och när hon svarade tre höll jag på att börja gråta (skoja, men nästan). Bilderna är tagna utanför min port. Nu ska jag kolla film.

Framme

Nu har jag kommit fram och jobbat första dagen. Jag har fått lära mig massa nya saker och ätit glass. Jag har tyvärr inte hunnit ta några bilder förutom en på mitt hotell rum. Nu ska jag flytta till mitt boende på thompson street. Hoppas ni alla har det bra där hemma.

Väderprognosen för idag: 25 grader, strålande sol och fina blommor på träden.

Bloggarkiv